-

-
Elämää itämaisten kissaveljesten kanssa on kertomus määrätietoisesta kissasta, Manusta, joka haluaa tehdä asiat niin, kuin itse parhaakseen näkee. Manu ei kysele toisten mielipiteitä, vaan toimii ajattelematta hetken mielijohteesta. Manun "elämän pendolinolla" pääsee lujaa, mutta toimivatko hätäjarrut? Manun luonteeseen kuuluvalla tavalla kaikki kääntyy monesti päälaelleen ja pienistäkin vastoinkäymisistä saattaa tulla katastrofaalinen murhenäytelmä. Päättäväisyydellä, jääräpäisyydellä ja lujalla tahdonvoimalla Manu löytää kuitenkin aina jotakin hyvää elämästä. Manu on sosiaalinen, mutta kuitenkin itseään rakastava päällepäsmäri, joka sättii veljeään Messiä. Pääseekö Messi pakoon nousevaa myrskyä? Manu kertoo veljesten arkielämästä ja tohelluksista päiväkirjatyylillä mitään salaamatta ja totuuden mukaisesti.

tiistai 14. tammikuuta 2014

Viime yänä oli ainaki 20 astetta pakkasta. Luanto oli niin kaunis, jotta henkeä salpas. Pakkanen pani sitte oikeen kunnolla. Sähkö oli ihan varmana poikki melkein koko yän (niin mä luulen ku oli niin helevetin vilu) ja mä yritin pitää emäntää pikkuveljen kans lämpimänä, ettei se kualis kylmyyteen. Porukka oli aamulla herätessä hieman hitaalla. Pihalla ihmiset kulkee ku napajäätiköllä ja näyttäs sille, et kaikki kulkis paskat housuus! No en yhtään epäile. Mietin tuos, et mitäs sitte jos tulee "heti valmis kakka"? Kuin helvetis sie saat tuon määrän kuteita pois niskasta, niin ettei käy vahinkoo? No kuiteskii... Mä luulen, et kaikki oravat on kuallu viime yänä. Pakkanen on korjannu ne parempaan talteen. Ei näkyny meinaa orkun orkkua näyttelemässä mulle kansainvälistä käsimerkkiä! No en jää kaipaamaan. Ne oli jotenki kieroutuneita pervoja! Kerran kattelin niitten touhuja ja toinen näistä pervo-orkuista tunki jotaki ruskiaa turpansa täyteen. "Njom njom" Mä oon sitte ihan sata varma, että se, mitä ne tukki naamatauluun, oli tän pihapiirin rusakon paskaa!

  

3 kommenttia:

  1. Ihanat tuplariiviöt teillä ja nyt meidän Nilsson tuntuu ihan rauhalliselta. Tervetuloa kylään meillekin päin !

    VastaaPoista
  2. Blogiin. Klikkaamalla mun nimeä avautuu reitti Triolaan. Siellä tarinoidaan 4 kissan arjesta :)

    VastaaPoista