-

-
Elämää itämaisten kissaveljesten kanssa on kertomus määrätietoisesta kissasta, Manusta, joka haluaa tehdä asiat niin, kuin itse parhaakseen näkee. Manu ei kysele toisten mielipiteitä, vaan toimii ajattelematta hetken mielijohteesta. Manun "elämän pendolinolla" pääsee lujaa, mutta toimivatko hätäjarrut? Manun luonteeseen kuuluvalla tavalla kaikki kääntyy monesti päälaelleen ja pienistäkin vastoinkäymisistä saattaa tulla katastrofaalinen murhenäytelmä. Päättäväisyydellä, jääräpäisyydellä ja lujalla tahdonvoimalla Manu löytää kuitenkin aina jotakin hyvää elämästä. Manu on sosiaalinen, mutta kuitenkin itseään rakastava päällepäsmäri, joka sättii veljeään Messiä. Pääseekö Messi pakoon nousevaa myrskyä? Manu kertoo veljesten arkielämästä ja tohelluksista päiväkirjatyylillä mitään salaamatta ja totuuden mukaisesti.

maanantai 2. kesäkuuta 2014

Tänään oli jännä päivä. Isäntä katteli takapihalta lenkkareita ja kuinka ollakkaan ovi oli jääny pikkusen raolleen. Aattelin heti, että nyt mun hetkeni on koittanu! Nyt tai ei koskaan. Lähdin armottomaan juoksuun, että parketti vinku ja oli mennä rullalle mun takanani. Herranen aika miten mahtavalta tuntu juosta ilman valjaita. Nurmikko raapi mun vattanahkaani ja kielot kahisi mun tennareitteni alla. Vihdoinki vapaus ja rajaton nurmikenttä avautu mun eteeni. Hitonmoinen älämölö kuulu mun takana ja ku mä vilkasin olkani yli, isäntä oli jo ilmalennossa ja mätkähti polvilleen mun nenäni eteen. Mä näytin sille kieltä ja huusin "Oo-ta kiin-ni man-daa-rii-ni" ja juoksin naapurin pusikkoon, että voikukat pöllähti. Naapurikki tuli kattoon meidän perheen kesäkarkeloita ja mä kattoin parhaakseni häipyä iha ite kotiovelle. Olihan seikkailu, vaikka sitä ei kestäny ku muutaman minuutin, mutta mun elämäni mahtavin reissu. Ai laik!


5 kommenttia:

  1. Ihania kissoja! Ja kylläpä osaat kirjoittaa mahtavasti ja niin elävästi! Oikein mukavaa päivän jatkoa sinne teille kaikille!

    VastaaPoista
  2. Kiitos <3
    Kiva että tykkäätte, enkä pane pahakseni, jos haluatte jakaa omilla sivuilla. Lukijat on aina tervetulleita =)

    VastaaPoista
  3. Nään niin sieluni silmin koko episodin ja hekottelin jälleen ääneen Lotan katsellessa vieressä päätään käännellen, että nyt mamilla taas viiraa ja pahasti tietäen ihan varmasti millä sivulla jälleen kerran piristän päivääni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukijoiden palaute on parasta mitä vaan voi saada <3 Kiitos <3

      Poista