-

-
Elämää itämaisten kissaveljesten kanssa on kertomus määrätietoisesta kissasta, Manusta, joka haluaa tehdä asiat niin, kuin itse parhaakseen näkee. Manu ei kysele toisten mielipiteitä, vaan toimii ajattelematta hetken mielijohteesta. Manun "elämän pendolinolla" pääsee lujaa, mutta toimivatko hätäjarrut? Manun luonteeseen kuuluvalla tavalla kaikki kääntyy monesti päälaelleen ja pienistäkin vastoinkäymisistä saattaa tulla katastrofaalinen murhenäytelmä. Päättäväisyydellä, jääräpäisyydellä ja lujalla tahdonvoimalla Manu löytää kuitenkin aina jotakin hyvää elämästä. Manu on sosiaalinen, mutta kuitenkin itseään rakastava päällepäsmäri, joka sättii veljeään Messiä. Pääseekö Messi pakoon nousevaa myrskyä? Manu kertoo veljesten arkielämästä ja tohelluksista päiväkirjatyylillä mitään salaamatta ja totuuden mukaisesti.

torstai 30. tammikuuta 2014

Ai kauhia! Söin justiinsa seitiä ja pakko lähtee heti liikkeelle, etten mä vaivu koomaan. Kooma ei tosin ollutkaan kaukana, ku mä jouduin erittäin kiperään tilanteeseen… taas kerran. Aattelin, et nakkelen tuos aikani kulux piipunrassia, jotta eväät laskeentuu. No sinnehän se meni soffan taakse ja mä sen perässä kovalla rytinällä. Mä en vieläkään tajua mitä tapahtu, mut mä jäin jumiin! Tää kotimainen laatuliha kärsi aika kovan kolauksen tässä kohtaa! Siellä mä sätkyttelin soffan ja seinän välissä puristuksis ja huusin, että nyt joku ja vähän äkkiä auttamaan tai mä alan hyperventiloimaan ja heitän vielä laatat tänne soffan selkänojalle. Onnex apu oli lähellä ja emäntä yritti saada musta otteen. Siitä ny mitään tullu, aivan ku olis kätensä just rasvannu ja mun roppa vaan lipsu sen käsien välissä. Multa lipsahti muutama hallitsematon kirosana. Mä en tiennykkään, et mä osaan sillä tavalla kiroilla! Hätä ei lue lakia, rivakka kiskasu soffasta ja niin mä putosin sitte lattialla. Metukka istu siinä pirullisen näkösenä et, ”Mitäs tikku tietää? Mä en oo lihava, vaan löysästi pakattu ja tässä tilanteessa siitä olis ollu sullekki apua. Nouse ny ylös sieltä kylmältä lattialta, saat vielä kivuliaan kusitaudin”.

Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton?

2 kommenttia: